Archos 101 G9 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos 101 G9 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bonelle 23-08-2012

Als hij het doet,dan is het wel een leuk app. Maar dat is het hem net. Ik heb hem in april gekocht en ondertussen is mijn 3e exemplaar weer stuk. 1e x was het scherm zo drukgevoelig dat hij een eigen leven ging leiden, de 2e en 3e keer kon ik hem niet meer opladen na een week of 6. Dus tot 3x toe heeft de winkel hem opgestuurd en een nieuwe terug ontvangen, maar de laatste houden ze zelf. Ze zijn gelukkig zo vriendelijk dat ik een tablet van een ander merk mag uitzoeken, ze vonden het zelf ook nogal wat. Ik heb er geen vertrouwen meer in, nooit geen archos meer voor mij!

Maar als hij werkte; beeld was prima, opstartsnelheid wordt vlug erg traag als er veel apps op staan, hij liep ook vaak vast, de reset knop weet ik ondertussen wel te vinden. De accu laadt erg langzaam op, soms een hele nacht eer hij vol is. Maar verder heeft mijn dochter er wel leuk op gespeeld, filmpjes kijken ging ook prima.

Discus101 26-08-2012

Als je scherm een eigen leven leid dan kan je proberen het scherm schoon te maken. Dan goed laten drogen.
En het scherm opnieuw kalibreren.Bij mij werkt dat.

Bonelle 29-08-2012

Nou nee hoor discus 101, daar was het te heftig voor, je kon er gewoon niks meer mee doen. In de winkel hadden ze zoiets ook nog nooit meegemaakt.
Maar,...ik heb hem ondertussen ingeruild voor de samsung galaxy tab 2. Super is deze in vergelijk met de archos! Hij reageert beter(gewoon goed), in de zin dat ie doet wat je vraagt en ook niet meer! Mooi beeld en geluid, en hij speelt avi bestanden af zonder dat je eerst een extra app erop moest zetten zoals bij de archos, en dan nog had ik alleen beeld, geen geluid(via veel omwegen wel geluid). En deze heeft een camera en fototoestel zoals het hoort, bij de archos kan je dat alleen via het cameraatje dat aan de voorkant zit, erg onhandig om zo te filmen of fotograferen.

Discus101 14-08-2012

Aanvulling op mijn revieuw van vorige keer.

Sinds ik Google Chrome erop hebt gezet loopt hij niet meer vast. Ook met de standaard browser geen problmen meer met vast lopen.

discus101 08-05-2012

Sinds enige weken in bezit. Op zich gezien de prijs prima apparaat.
Wat ik alleen zeer hinderlijk vindt is dat hij bij mij ieder 2 uur vastloopt als ik aan het internetten ben. Ik gebruik de standaard aanwezige browser.
Dan loopt hij vast en na ca 20 seconden reset hij zichzelf.
Hij is touwens wel ge update naar 4.0

Hagen 10-05-2012

Ik heb hetzelfde probleem. Het is begonnen nadat ik van HoneyComb overgestapt ben naar IceCreamSandwich.
Down-graden is een optie ...

marcelbonten 10-05-2012

Klopt idd. Crasht met de standaardbrowser regelmatig. Ik heb Chrome erop gezet en daar (nog) geen problemen mee ondervonden.

Robje54 11-05-2012

Geen probleem hier met internet. Ik gebruik hier Igoogle en deze kan je instellen zoals je zelf wil.
Als je Igoogle ook gebruikt op je PC zal deze ook hetzelfe zijn op je tablet, mits je je hebt aangemeld bij Google. (account aanmaken).

Mamojula 13-04-2012

Ben zeer tevreden met dit tablet. Na de update naar android 4.0 heb ik wel last van het feit dat internet heel vaak crashed (met de standaard browser). Zal eens testen of dit met Chrome ook het geval is.

Verder heb ik een micro USB naar USB OTG kabeltje aangeschaft: ik kan er nu zonder problemen een USB stick/harde schijf aan koppelen zonder tussenkomst van een PC/laptop. Ideaal!!!
Gezien de aansluitmogelijkheden en de prijs veel flexibeler dan een dure iPad, ondanks het verschil in kwaliteit....

Mamojula 01-08-2012

Ik heb inmiddels een aantal andere browsers zoals Maxton, Chrome en Opera geinstalleerd. Geen problemen meer met crashen van internet.

Opera heeft mijn voorkeur, mede vanwege de geintegreerde flash ondersteuning die erg goed werkt.

Tijdens mijn vakantie een aantal films van de Mcro SDkaart bekeken (HD). Ook hier perfect beeld.
Olympische spelen live volgens via de NOS site is een genot om naar te kijken. Beeldkwaliteit is gewoon weg super!!

Tevens nog een 3G stick aangeschaft met een prepaid sim van Vodafone. Werkt prima (ook in het buitenland). Wel dienen je APN instellingen goed te worden ingesteld volgens de gegevens van je provider anders werkt het niet.

Ik was al tevreden maar ik begin deze Archos steeds beter te waarderen.

Jantje Willempie 08-04-2012

Werkt perfect, zit nu andriod 4.0 er op, nadien ook geen problemen gehad. Verder 32 GB geheugen bijgeprikt. Met andere software de G3-ingang te gebruiken als USB. Enige minpunt, de resolutie kan beter.

Robje54 11-04-2012

Leg eens precies uit wat je gedaan hebt met die G3-ingang zodat een ander daar ook van kan profiteren.

Jeroms67 14-03-2012

Algemeen: De tablet ligt goed in de hand, en het formaat is goed. Tablet is een tikkeltje aan de zware kant, maar dat is niet hinderlijk. Het voetje aan de achterkant is handig wanneer je bijvoorbeeld radio luistert of een filmpje kijkt. De omlijsting is van plastic, maar voelt wel stevig aan!

Scherm: Het scherm is groot, en is ideaal voor te browsen en spelletjes. Het scherm is goed voor de gene die de tablet gebruikt, van de zijkant wordt het allemaal wat minder. Beeldkwaliteit is goed voor het geld wat je uitgeeft, en voldoet aan de verwachtingen.

Camera: De camera had wat problemen in het begin met Honeycomb: 3.2. Camera kon geen verbinding maken en opende niet. Blijkbaar crashte de besturing van de camera, na de update naar ICS 4.0 was dit verholpen! De camera is niet van geweldige kwaliteit, maar voldoet. Het is voornamelijk voor video chat dan dat je er foto’s mee maakt.

Accu: met de accu doet je gemiddeld 5 a 6 uur bij intensief gebruik, internet, video e.d. Wanneer je Juicedefender erop zet, kan je zeker wat tijd winnen om nog langer plezier te hebben van je tablet.

Android versie: momenteel draait de tablet op Icecream: 4.0. Update beschikbaar via Archos website. Na de installatie loopt de tablet helemaal top. Soepel scroll je door het menu en de app’s starten snel op. Ook zorgt de update dat er nu dat er de DNLA (streaming) beschikbaar is. De tablet ondersteund ook veel audio en video codec’s waardoor je prima films kan streamen.

Conclusie: Wil je een middenklasse tablet met de nieuwste Android versie waar alle app’s als een speer op lopen, kies dan voor de Archos. Begin niet aan een Yarvik of Tomtec, maar geef iets meer centjes uit. Voor dit geld heb je echt een goede tablet, voor relatief weinig geld. Vergeet niet dat er ook de mogelijkheid is om gebruik te maken van 3G netwerk, met 3G Archos USB stick. Kortom een prima huis, tuin en keuken tablet om te internetten, applicaties te draaien en films en foto’s te bekijken!

Hagen 08-03-2012

Vandaag de upgrade naar Ice Cream Sandwich uitgevoerd.
Tablet lijkt nog wat sneller te zijn geworden. Mooi dat je nu uit de Recent Apps lijst, apps kan verwijderen. Ik heb ook meteen Google Chrome Beta geinstalleerd. De afgelopen maanden 2 x meegemaakt dat de Archos vastliep en vandaag 3 x op een dag. Google Chrome weer verwijderd om te kijken of die de oorzaak is ... Ik blijf erg positief over de Archos. M'n Archos 70B toch verkocht omdat met name het lezen van tijdschriften wel gaat op de 101 G9, maar het scherm van de 70B daarvoor te klein is. Ik merk dat ik m'n laptop bijna niet meer gebruik dankzij de Archos. Nog een OTG snoertje aangeschaft (€7)waarmee je een muis, toetsenbord of usb-stick aan de Archos kan koppelen. Het standaardje op de Archos is erg handig als je een film of bv het NOS-journaal wilt kijken. Ook handig die rubber dopjes onder de tablet, als je hem op tafel legt: verschuift dan niet.

paultje54 17-02-2012

Sinds twee weken in gebruik.
Prima apparaat voor een normale prijs in vergelijking tot Ipad en Galaxy.
Heb hem in een mum van tijd aan mijn netwerk gekoppeld,en heb al mijn muziek en films binnen handbereik.
Alleen de batterij is bij intensief gebruik snel leeg.
Maar zoals gezegd, prima prijs/kwaliteitverhouding.

Hagen 22-01-2012

Update van mijn vorige review. Fijn apparaat. Firmware update ging soepel. Begin februari brengt Archos een update naar Ice Cream Sandwich (Android 4.0) uit, voor de 101 G9. Ben ik weer helemaal up-to-date. Nadelen: 1)Volume knopje wordt vaak onbewust ingedrukt als je het tablet vertikaal houdt (Wordfeud b.v.). 2) Met een micro sd-kaart aangesloten, verwissel ik vaak de uit-knop met de sd-card. Was handiger geweest dat beide knoppen boven op de lange zijde waren geplaatst. Aan te raden is om een capacitive stylus (€14 bij BCC)te kopen: scherm blijft schoon en werkt nauwkeuriger. Apparaat doet zeker niet low-budget aan, maar de kleur had ik liever zwart gehad. Het lezen van boeken gaat prima, maar vanwege gewicht/formaat, pak ik meestal toch mijn "good-old" Archos 70B.

Hagen 12-01-2012

Al een jaar veel plezier van de Archos 70b e-reader.
Deze goede ervaring maakte, dat ik voor dit voordelige tablet heb gekozen. Gaat lekker. Ik had een bug: als je het backlight op minimaal zet, komt de Archos niet meer uit de slaapstand. Binnen een dag antwoord van Archos: was bekend, backlight iets hoger zetten dan minimaal. Zag dat er een nieuwe versie v/d firmware was om o.a. dit euvel te verhelpen. Ga ik zo installeren. Als ik wat meer ervaring heb met het apparaat, vul ik m'n mening aan. Ik heb hem bij Phonehouse gekocht voor €249.

ehornsveld 26-12-2011

2 dagen inbezit. Werkt prima, even wennen aan de menu's van Archos, maarja dat moet je altijd met nieuwe producten. Accu opladen duurt naar mijn mening erg lang. een nachtje opladen is hij nog niet vol. je kan wel gebruik ervan maken als hij vol geladen is. Helaas werkt Whatsapp ook niet hierop, er zijn via forums wel truckjes te lezen om dit werkend te krijgen, maar een werkede app is er nog niet. Verder is het een goed apparaat, en ben er zeer treven over. Heb hem gewoon gehaald bij Mycom. Prijzen lopen allemaal niet ver van elkaar. (ook niet via online) Dus gewoon halen bij je om de hoek ois mijn advies.

Ingmar1974 02-04-2012

Als je een 3G stick haalt en je simkaart erin stopt kan je whatsapp gebruiken, ook als je daarna de simkaart eruit haalt.
Je moet alleen je contacten opslaan bij contacten van android. Als je in de buurt van Lelystad woont wil ik het wel even voor je doen.

max.sijbers 01-12-2011

zeer mooi en fijn apparaat , alleen vind ik de oplaadtijd wel lang rond de 5 /6 uur maar je kan ook weer met je accu zo'n 8 tot 10 uur doen (ligt eraan wat je er op doet) verder is het een top apparaat als je vragen hebt over de tablet kan je ze ;

fons2003 06-01-2012

kan je ze ?????????????????????????????????????

Chris8 01-03-2012

misschien kan jij mij uitleggen waarom mijn nieuwe tablet blijft hangen!!kan er dus niks mee, ja, wachten tot de batterij leeg is. knopje aan/uit reageert niet en dit gebeurd nu ook met dit tablet, want de eerste die ik had gekocht had hetzelfde euvel!
gaarne een reaktie en vast bedankt

vinnied 01-04-2012

He Chris, ik heb hetzelfde euvel, heb jij het al kunnen verhelpen ?

Gr.vincent

Ingmar1974 02-04-2012

Chris,
aan/uit knop zo'n 10 seconden ingedrukt houden dan reset hij. daarna weer aandrukken en alles moet weer ok zijn. Groeten Ingmar

Timo vW 21-11-2011

Archos paar weken in mijn bezit. Is prima qua beeld , je hoeft er echt niet recht voor te zitten+ gevoel bij bediening via het scherm is prima. Geluid iet wat blikkerig maar dat kan je verwachten van zo een klein apparaat. Accuduur uur of 8. Enig min punt ..ik vind dat hij te vaak crashed. En ik heb nog geen "zware" dingen gedaan. Voor de rest prima ding en stuk goedkoper dan een samsung of Ipad.